Sporthal ’t Paradijs, zaterdag 5 september.

Voorzitter Ben Hofstede gaf na de koffie met speciaal Sorry jubileumgebak rond 10.00 uur het startsein voor het jubileumtoernooi waarvoor zich 31 leden en 3 oud leden hadden gemeld. Het toernooi werd gespeeld op gloednieuwe blauwe tafels die op 1 september -de oprichtingsdatum- officieel in gebruik waren genomen, meer daarover lees je hier.

Handicap

Het jubileumtoernooi werd met “handicap” gespeeld. Sommigen hadden daar een heel verkeerd beeld bij en verschenen met ooglapjes, rollators etc. Maar na enige uitleg door de toernooileiding bestaande uit Frank de Jong en Peter Sloover, werd duidelijk dat de deelnemers waren ingedeeld in 4 sterkte categorieën A t/m D, die gelijkmatig werden verdeeld over 8 poules van 4-5 deelnemers.  Een speler uit de categorie A begon elke set met een 0-2 achterstand tegen een speler uit categorie B, oplopend tot 0-6 tegen een speler uit categorie D.

Deze “handicap” leverde leuke partijen op met veel verrassingen. De partijen konden in relaxt tempo worden afgewerkt waarbij de deelnemers tussendoor konden genieten van de historische tentoonstelling die was samengesteld door Ruud Horijon. De poules werden afgesloten met een ontspannen lunch

waarna een nieuw hoogtepunt volgde, de….

Onthulling van de nieuwe clubshirts

De eer van de onthulling viel te beurt aan onze sponsoren en weldoeners 123 vloerverwarming en Rejo voegafdichtingen, vertegenwoordigd door onze leden Loek Weitman en René Stuivenberg. Als een prima team ontdeden ze gezamenlijk de paspop van zijn trainingsjack. En daar verscheen ons prachtige nieuwe clubshirt: appeltjesgroen, licht van gewicht en ademend. Helemaal volgens de eisen van deze tijd. Wat wil een mens nog meer! De dolblije Sorrianen konden direct de nieuwe shirts aanpassen en vervolgens met z’n allen poseren voor de clubfoto.

Toernooiwinnaars

Fris in de nieuwe shirts werd het toernooi vervolgd. De 8 winnaars van de poules uit de ochtendsessie werden verdeeld over 2 poules. Zo ook de nrs. 2, 3 enz.  Ook hier met het zelfde handicapsysteem, dat weer tot leuke wedstrijden leidde, waar diverse A-spelers werden uitgeschakeld door mindere goden.  Hieronder de finales die eveneens de nodige verrassingen opleverden. Vetgedrukt de winnaars die ’s avonds werden gehuldigd met een fraaie beker. Een zeer geslaagd toernooi, dat in deze opzet zeker voor herhaling vatbaar is.

Finale poules 7/8 (4eplaatsen) : Leonard Mourits (niveau C)/ Peter Sloover (niveau B)

Finale poules 5/6: (3eplaatsen : Dick Vermaat (A) – Ronald Breuseker (B)

Finale poules 3/4: (2eplaatsen): Merijn de Graaf (A) – André Ronner (A)

Finale poules 1/2: (1eplaatsen): Martin Roozenburg (niveau D)– Marcel van Barneveld (A)

Feestavond: Fons Pol erelid!

’s Avonds genoten bijna 70 leden en partners van een uitstekend buffet met prima muziek verzorgd door coverband Paramounts, met de geweldige leading lady Muzanne.

Tijdens één van de Intermezzo´s verzorgde Ruud Horijon een variant op het spel “Petje Op, Petje Af” een quiz -met een knipoog-naar de historie en de leden van ttv Sorry. Nota bene onze oud barkeeper Ab Homri ging er vandoor met de hoofdprijs: een dinerbon bij Grieks restaurant Poseidon.

Peter Sloover maakte Merijn de Graaf heel gelukkig als winnaar van “het raad het aantal balletjes in de pet spel “ Als klap op de vuurpijl verraste onze secretaris het bestuur ook nog eens met luxe groene zijden stropdassen beschikbaar gesteld door Gentlemen Mode. Maar het absolute hoogtepunt was toch de aankondiging door onze praeses Ben Hofstede dat Fons Pol was benoemd tot erelid. Dit vanwege zijn inzet voor meer dan 30 jaar)jaar bestuurslid bij de club. Fons werd daarmee het eerste erelid van de club!! (zie ook uitgebreid artikel met foto’s).

Daarna kon de stemming niet meer kapot en werden de glazen door Nel en Ab nog eens extra bijgevuld en gingen de voeten nog meer van de vloer tot de onvermijdelijke toegift van de band en het einde van het feest.

’T Was een pracht jubileum …..

De foto's in dit artikel zijn gemaakt door Dick van Laren en de fotografe van de band. Meer foto's zie je hier...

PS Dank aan de hulptroepen die de feestcommissie hebben geholpen bij tafels uitpakken, opbouwen, versieren etc.  en natuurlijk de sponsors die prijzen beschikbaar hebben gesteld.

Sponsors:

·      Sport 2000