9 juni 2015- Frank de Jong is de nieuwe clubkampioen! Hij versloeg in de finale zijn duoteamgenoot, de heersend clubkampioen en favoriet Sven Cammeraat. Voor Frank is dit zijn 2e clubkampioenschap, zijn eerste titel stamt alweer van 7 jaar geleden-.

foto: de nrs. 4 t/m 1van het Clubkampioenschap 2015: Mark Kaptein, René Stuivenberg (met bitterbal), Sven Cammeraat en met de beker Frank de Jong

De finale begon vrij gezapig met een eerste set met korte rally’s en veel fouten aan weerszijden, die ging overtuigend naar de favoriet. De tweede set liet een zelfde beeld zien, maar toen net andersom en ging dus naar Frank.

De 3eset aanvankelijk hetzelfde beeld, waarin Sven langzaam maar zeker een voorsprong uitbouwde, maar op 9-5 voor Sven ging Frank uit een ander vaatje tappen en nam meer aanvallend risico. Hij kwam terug naar 7-9, maar Sven kwam toch op 10-7. Frank werd in de verdediging gedwongen, maar pakte toch het punt met een prachtige return. Dit bleek de ommekeer in de wedstrijd. Sven werd onzeker, maakte onnodige fouten en verloor toch nog de set met 11-13. Frank was niet meer te stoppen en zat in een flow waarbij alles goed ging en Sven kon het niet meer keren. Het werd zelfs 7-0 voor Frank, die toen wat relaxter ging slaan. Maar Sven gaf niet op en kwam weer in de wedstrijd en pakte veel punten, maar het was iets te laat want Frank kon uiteindelijk met 11-8 de set en de wedstrijd én zijn tweede clubtitel naar zich toehalen. Frank was heel blij “het was geen goede finale. Ik voelde dat het niet goed ging en wist dat ik meer risico’s moest nemen en dat pakte heel goed uit!”  Sven –die volgend jaar competitie bij Alexandria gaat spelen, maar wel lid bij Sorry blijft- was teleurgesteld. “Ik was misschien op basis van onze onderlinge resultaten en winstpercentage in de competitie wel favoriet, maar op clubkampioenschappen zijn we op een of andere manier meer aan elkaar gewaagd en Frank won nu terecht. Hij ging agressiever spelen en ik had daar geen antwoord op!”

Frank kon zodoende na afloop voor de 2emaal de wisselbokaal ontvangen uit handen van voorzitter Ben Hofstede.

De strijd om de 3een 4eplaats tussen de verliezende halve finalisten werd beslist in het voordeel van René Stuivenberg die Mark Kaptein versloeg in 3 sets.