Het Sorry jubileum duo-tactics-darttoernooi dat werd gehouden op zaterdag 30 mei in cafe De Dijk werd gewonnen door het duo Frank de Jong/Rene Stuivenberg. Zij versloegen in een enerverende finale het duo Freek Hulsbos/Kees van Roon.

De finalisten hadden daarvoor afgerekend met 4 Sorry duo´s (Johan & Martin; John & Piet; Ruud&Hans; Dick & Loek) en 4 duo’s van onze klaverjasvrienden van de volkstuinvereniging vertegenwoordigd door de verrukkelijke dartbabes Yolanda, Martha en hun tuinmannen, versterkt met Jolanda van onze René.

Voor vele spelers was dit hun eerste darttoernooi in hun leven en was het nog even wennen, maar de tuinders met hun groene vingers en de tafeltennissers met hun losse polsen bleken ook goed met dartpijltjes te kunnen omgaan. Waar aanvankelijk nog menig dartpijl in het plafond verdween of een scheidsrechter een buik moest intrekken om niet getroffen te worden, werden de pijlen met steeds meer bekwaamheid gehanteerd en klonken steeds vaker enthousiaste kreten als weer een dubbel, trippel of een pijl in de roos (“bullseye” zeggen de darters) worden genoteerd. Nadat de winnaars waren gehuldigd ontstond er nog een spontaan feestje mede ter gelegenheid van de verjaardag van onze tuinvriend Adrie en bleef het nog lang onrustig in de Dijk.

Vervolg

De deelnemers bleken zo enthousiast te zijn dat ter plekke werd besloten de samenwerking met de tuinvereniging naast het klaverjassen ook op dartgebied voort te zetten en er werd een datum geprikt. Noteer maar vast: zaterdag 3 oktober a.s.

foto: de finalisten. Bron: facebookpagina dorpscafe de Dijk. Daar staan ook meer foto's